مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

خشکی زاینده رود نقش زیادی در تشدید آلودگی هوای اصفهان دارد

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی نقش زیادی در تشدید آلودگی هوا در اصفهان دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مهدی میرجهانیان در ارتباط با آلودگی هوا اظهار داشت: پروژه های انتقال آب به منظور رفع خشکی زاینده رود در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به این سوال که تا زمانیکه شش ماه دوم سال به علت پدیده اینورژن و آلودگی هوا شاهد تشدید آلودگی هوا هستیم لازم است از بستن زاینده رود جلوگیری شود،گفت: این مسئله در کارگروه رفع آلودگی هوا اعلام خواهیم کرد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه تعطیلی ها عملا در کاهش آلودگی هوا نقش نداشته است زیرا که از بار ترافیک کاسته نشده است، ادامه داد: از علائم و عوارض آلودگی هوا خس خس و تاری دید، گلودرد و تشدید علائم تنفسی و ضربان های قلب نامنظم است.


بیشتر بخوانید؛

بهترین تغذیه برای مهار آلودگی هوا


وی با اطمینان از اینکه نظارت های قوی روی کارخانه جات با همکاری دادستان، محیط زیست و ناظران رسانه ای شده است که از مازوت به عنوان سوخت استفاده نکنند، اضافه کرد: این در حالی است که گاها کارخانه سیمان برای مراحل فراوری از مازوت استفاده می کند.

میرجهانیان در پاسخ به این سوال که مطابق با تحقیقات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در شش ماه دوم نقش کارخانجات بیش از حمل و نقل در آلودگی هوا مشخص است همچنین بیشترین تاثیر حمل و نقل روی آلودگی هوا را اتوبوس های فرسوده شهرداری دارند، گفت: دراین ارتباط نیز با شهرداری وارد مذاکره شدیم و بدنبال نوسازی و بهسازی سیستم اتوبوس رانی هستیم.

227379